Voor merken & bedrijven
Zakelijke verhalen
Heb jij het idee dat de wereld weet met hoeveel bezieling de mensen in jouw bedrijf aan het werk zijn? En hoe waardevol jullie producten of diensten zijn voor jullie klanten?
Misschien ben je zelfstandig en zoek je naar manieren om het verhaal over jouw bedrijf en jouw product of dienst op de juiste wijze onder de aandacht te brengen. Misschien werk je als communicatieadviseur bij een groot bedrijf en zoek je hulp bij het op de juiste wijze verwoorden van jullie boodschap – al was het maar wegens tijdgebrek. Of misschien heb jij een bedrijf met personeel, waarover je graag meer wilt vertellen. Bijvoorbeeld op jullie website, in een brochure, een blog of in online uitingen.
In een wereld waarin consumenten worden overspoeld met informatie is het belangrijk de juiste snaar te raken en de juiste woorden te vinden. Ik kan je daarbij helpen.
Dit kan ik jou bieden:
- Zorgvuldige verdieping in jouw product of dienst en in je doelgroep, voordat ik begin met schrijven.
- Belangstelling voor jouw visie, zodat mijn verhaal echt jouw verhaal wordt.
- Het juiste verhaal voor jouw merk of bedrijf, zodat je product of dienst op aansprekende wijze voor het voetlicht komt.
- Een oprecht verhaal, dat geen marketingtruc of reclamepraatje is maar werkelijk gaat over jou en jouw bedrijf, product of dienst.
Copywriting: webteksten, brochures, testimonials
Ik schrijf in opdracht van kleinere en grotere bedrijven allerlei uiteenlopende teksten. Van webteksten tot materiaal voor een brochure, van een jubileumboek tot een bijdrage voor het (online) ledenblad en van advertorials tot testimonials.
Voordat ik aan de slag ga, verdiep ik me goed in het bedrijf of merk en in alles wat daarachter schuilgaat. Als het mogelijk en nodig is, spreken we persoonlijk af om de gewenste output vooraf goed door te nemen en eventueel de benodigde input bij de juiste personen op te halen.
Het kan gaan om interviews met betrokkenen of klanten, om een gesprek met de eigenaar of met mensen van de betreffende afdeling of om het verzamelen van schriftelijke input die aan de basis van mijn tekst kan liggen.
Ik werk discreet en behandel alle informatie die mij onder ogen of ter ore komt vertrouwelijk. Bij de prijs die we vooraf afspreken, is altijd een correctieronde inbegrepen.
Linda als copywriter
Ik heb veel commerciële en redactionele artikelen geschreven voor business-to-business magazines en vakbladen. Dat betekent dat ik uitstekend in staat ben om mij snel en adequaat in ieder bedrijf of merk te verdiepen. Of je nou de timmerman, de architect of het bouwbedrijf bent: mij interesseert jouw verhaal altijd.
Ik werk met respect voor de persoon achter het verhaal en zorg voor teksten die aanspreken. Die de juiste informatie overdragen, maar die ook overtuigen, betoveren, soms zelfs ontroeren. Zo kunnen merken en bedrijven hun verhaal met de wereld delen en laten zien hoe goed zij zijn.
Spreekt mijn werkwijze jou aan en ben je benieuwd wat wij voor elkaar kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op.