Voor merken & bedrijven

Zakelijke verhalen

Heb jij het idee dat de wereld weet met hoeveel bezieling de mensen in jouw bedrijf aan het werk zijn? En hoe waardevol jullie producten of diensten zijn voor jullie klanten?

Misschien ben je zelfstandig en zoek je naar manieren om het verhaal over jouw bedrijf en jouw product of dienst op de juiste wijze onder de aandacht te brengen. Misschien werk je als communicatieadviseur bij een groot bedrijf en zoek je hulp bij het op de juiste wijze verwoorden van jullie boodschap – al was het maar wegens tijdgebrek. Of misschien heb jij een bedrijf met personeel, waarover je graag meer wilt vertellen. Bijvoorbeeld op jullie website, in een brochure of in online uitingen.

In een wereld waarin consumenten worden overspoeld met informatie is het belangrijk de juiste snaar te raken en de juiste woorden te vinden. Ik kan je daarbij helpen.

Dit kan ik jou bieden:

  • Zorgvuldige verdieping in jouw product of dienst en in je doelgroep, voordat ik begin met schrijven.

  • Belangstelling voor jouw visie, zodat mijn verhaal echt jouw verhaal wordt.

  • Het juiste verhaal voor jouw merk of bedrijf, zodat je product of dienst op aansprekende wijze voor het voetlicht komt.

  • Een oprecht verhaal, dat geen marketingtruc of reclamepraatje is maar werkelijk gaat over jou en jouw bedrijf, product of dienst.

Copywriting: webteksten, brochures, testimonials

Ik schrijf in opdracht van kleinere en grotere bedrijven allerlei uiteenlopende teksten. Van webteksten tot materiaal voor een brochure, van een jubileumboek tot een bijdrage voor het (online) ledenblad en van advertorials tot testimonials.

Voordat ik aan de slag ga, verdiep ik me goed in het bedrijf of merk en in alles wat daarachter schuilgaat. Als het mogelijk en nodig is, spreken we persoonlijk af om de gewenste output vooraf goed door te nemen en eventueel de benodigde input bij de juiste personen op te halen.

Het kan gaan om interviews met betrokkenen of klanten, om een gesprek met de eigenaar of met mensen van de betreffende afdeling of om het verzamelen van schriftelijke input die aan de basis van mijn tekst kan liggen.

Ik werk discreet en behandel alle informatie die mij onder ogen of ter ore komt vertrouwelijk. Bij de prijs die we vooraf afspreken, is altijd een correctieronde inbegrepen.

Linda als copywriter

Ik heb veel commerciële en redactionele artikelen geschreven voor business-to-business magazines en vakbladen. Dat betekent dat ik uitstekend in staat ben om mij snel en adequaat in ieder bedrijf of merk te verdiepen. Of je nou de timmerman, de architect of het bouwbedrijf bent: mij interesseert jouw verhaal altijd.

Ik werk met respect voor de persoon achter het verhaal en zorg voor teksten die aanspreken. Die de juiste informatie overdragen, maar die ook overtuigen, betoveren, soms zelfs ontroeren. Zo kunnen merken en bedrijven hun verhaal met de wereld delen en laten zien hoe goed zij zijn.

Spreekt mijn werkwijze jou aan en ben je benieuwd wat wij voor elkaar kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op.

Woorden van anderen

“Linda is professioneel in haar werk. Altijd snel, flexibel en bereid om een kritische doch strenge noot van de opdrachtgever te verwerken. Een grove briefing weet Linda makkelijk om te zetten in een resultaat zoals bedoeld. Voor reisorganisatie Eliza was here wist ze bedrijfsnieuws te vangen in pakkende persberichten en het concept te vertalen in aansprekende teksten met haar belevende schrijfstijl.”
“Ik ben fan van jouw schrijfstijl, die altijd de kern raakt zonder ooit te vervelen.”
“Waanzinnig mooi geschreven, Linda! Ik kan haast niet geloven dat dit artikel over mij gaat.”
“Wauw, wat knap! Alsof ik het zelf geschreven heb: zo natuurlijk komt het over. Ik ben er echt superblij mee, het is nu zoveel duidelijker voor de klant wat ik doe. Vind het echt knap hoe je dat kan na één gesprek. Dank je wel!”
“Je prachtige artikel geeft me het gevoel of ik in een spiegel naar mezelf kijk en dan denk: dit ben ik helemaal.”
“Linda heeft teksten ontwikkeld voor onze website. Na een eerste kennismaking heeft zij een uitgebreid interview met ons gepland en zich via een aantal vragen een goed beeld gevormd van onze visie en werkwijze. Wij liepen met veel teveel ideeën rond en zagen daardoor door de bomen het bos niet meer, maar Linda bleek in staat structuur aan te brengen in onze gedachten en kon deze omvormen tot teksten die precies de kern omschrijven van wat wij doen.”
“Dat je in zo weinig woorden de essentie van waarvoor wij staan weet samen te vatten, getuigt van vakmanschap.”

Schrijf je in voor seizoensnieuws van 't land

Ieder seizoen verstuur ik een nieuwsbrief met het laatste nieuws uit mijn tekstschrijverspraktijk, een vrolijk beeld over wonen en werken op het platteland én een inspirerende leestip.

* indicates required