Voor redacties & bureaus
Redactionele verhalen
Jullie hebben klanten, lezers of abonnees die je waardeert en die je alleen het allerbeste wilt voorleggen. Jullie ontwikkelen voor hen bijvoorbeeld (multimedia) campagnes, verzorgen de redactie en/of vormgeving van een magazine of (online) nieuwsbrief, maken reclamemateriaal, bouwen voor hen een website of verzorgen een boek of jubileumuitgave.
Bij die werkzaamheden voor jullie klanten heb je dikwijls goede teksten nodig. Een fantastische vormgeving kan immers niet zonder de mooiste woorden? Een magazine moet gevuld met aansprekende verhalen, die precies de doelgroep bereiken.
Daarom wil je werken met iemand die je volledig vertrouwt. Die aan een half woord genoeg heeft. Die respectvol met jouw klanten omgaat en die je met een gerust gevoel voor een verhaal op pad stuurt naar jouw connecties. Met iemand die kwaliteit levert: on time en on budget. Dan ben je bij mij aan het juiste adres.
Dit kan ik jou bieden:
- Redactionele artikelen op basis van jouw briefing, schriftelijke input of (telefonische) interviews.
- Goede afspraken over de lengte van de tekst, de deadline en het budget.
- Interesse in jouw klant of doelgroep, voordat ik begin te schrijven.
- Respectvolle omgang met jouw contacten.
- Altijd inclusief een correctieronde: met de geïnterviewde en met jou.
Tekstschrijven: interviews, artikelen, online teksten
In opdracht van reclame-, communicatie- en marketingbureaus, van uitgeverijen en van redacties schrijf ik allerlei voorkomende teksten. Dit doe ik op basis van schriftelijke input, op basis van interviews (telefonisch, via Teams/Zoom/Skype of op locatie) of eventueel zelfs op basis van bestaande audiobestanden.
We bespreken vooraf welke inhoudelijke output je verlangt en verwacht, hoe lang de tekst mag worden, wanneer je deze wilt hebben en welke vergoeding hier tegenover staat.
Als je wilt, heb ik een correctieronde met de klant of geïnterviewde, maar ik kan de tekst uiteraard ook eerst bij jou terugleggen.
Linda als tekstschrijver
“Alsof ik in de spiegel kijk.” Of: “Dit heb ik eigenlijk nog nooit aan iemand verteld.” Het zijn de grootste complimenten die een geïnterviewde mij kan geven naar aanleiding van een gesprek of een artikel dat ik heb geschreven.
Mijn beste verhalen schrijf ik op basis van input van mensen én over mensen. Ik gebruik schriftelijke informatie en eventueel opnames als input voor mijn artikelen, maar interview mensen heel graag persoonlijk – telefonisch, via het computerscherm of op locatie.
In iedere tekst die ik schrijf wil ik recht doen aan de persoon die daarin aan het woord komt. Ik verdraai dus geen citaten en gebruik waar mogelijk persoonlijke details in het verhaal. Ik stel de juiste vragen en, nog veel belangrijker, ik luister aandachtig en oprecht.
Spreekt mijn werkwijze jou aan en ben je benieuwd wat wij voor elkaar kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op.