Inspiratie

Linda van 't Land, Van t Land, tekstschrijver, copywriter, ghostwriter, ghostwriting, tekstschrijven, copywriter, blog, column, spreker, magazine, jubileumboek, managementboek, ondernemersboek

Waarom een boek publiceren jou verder helpt

Als ondernemer heb jij een goed verhaal. Een verhaal over het product dat je verkoopt, over de diensten die je verleent of over alles wat jij als ondernemer hebt meegemaakt, ontdekt en geleerd. De vraag is alleen hoe je dat verhaal met de rest van de wereld deelt. En waarom het bijvoorbeeld loont om zelf een boek te publiceren.

Wellicht besteed je veel aandacht aan je berichten op social media. Dan zal je hebben gemerkt dat het steeds lastiger wordt om de aandacht van potentiële klanten en contacten te trekken. Er komt iedere dag weer een ongelooflijke hoeveelheid tekst, foto’s en video’s op iedereen af en algoritmes maken het soms onmogelijk om jezelf goed op de kaart te zetten. Frustrerend!

Hoe zorg je voor zichtbaarheid?

Hoe zorg je ervoor dat je toch goed zichtbaar bent? Temidden van al die content die dagelijks wordt opgeleverd en afgevuurd? Het loont de moeite om je eigen podia te creëren, waar je je eigen publiek treft. Zo weet je zeker dat de mensen tot wie je je richt jou interessant vinden en aandachtig naar je luisteren. Zo’n uniek podium kan een nieuwsbrief of een podcast zijn. Maar het kan ook je eigen boek zijn.

Het loont de moeite om je eigen podia te creëren, waar je je eigen publiek treft

Waarom een boek publiceren?

Een boek (laten) schrijven levert je niet per definitie veel geld op. Sterker nog: de kans is groot dat er uiteindelijk geld bij moet. Maar geld is niet de enige drijfveer om iets te doen, toch? Een boek kan een megafoon zijn naar de markt die je wilt doordringen, omdat de publicatie van een boek je status als betrouwbaar expert op jouw vakgebied vergroot. De kans bestaat dat je na de publicatie van je boek wordt uitgenodigd als spreker over jouw thema, dat je mag aanschuiven bij talkshows op televisie of wordt gevraagd voor interviews met landelijke en regionale media. Je zichtbaarheid neemt dus behoorlijk toe na de succesvolle publicatie van een boek.

Je eigen boek levert je veel gratis en waardevolle publiciteit op

Dit effect kun je versterken, door de content van je boek in de periode na publicatie te blijven gebruiken voor berichten op je social media, voor columns, nieuwsbrieven of blogs. Is je verhaal eenmaal goed opgeschreven, dan kun je eindeloos op de inhoud in kortere vormen voortborduren. Je eigen boek levert je al met al zo veel gratis en waardevolle publiciteit op. Het is een stevig marketinginstrument en een fijn visitekaartje. Want veel leuker dan dat concrete visitekaartje is het natuurlijk ook om je eigen (gesigneerde!) boek weg te geven na een leuke ontmoeting of een interessant contact. Lig je de weken erna toch maar mooi op allerlei nachtkastjes en bureaus!

Hoe schrijf je een boek?

Klinkt goed, toch? Maar een boek schrijven is niet voor iedereen weggelegd. Het vraagt om (veel) tijd en (veel) aandacht. En natuurlijk ook om schrijftalent. Jouw verhalen en gedachten moeten worden geordend en aantrekkelijk worden opgeschreven. Er moet structuur komen. Iemand moet beoordelen wat wel en niet belangrijk en interessant is voor een groter publiek. Daarom is het een idee om een ghostwriter in de arm te nemen.

Op zoek naar een ghostwriter?

Ik help je graag. We maken kennis, je vertelt wat je met de wereld zou willen delen en we maken een plan de campagne. Meestal bestaat dat uit een serie interviews: met jou om je helemaal leeg te schudden en eventueel ook met wat mensen uit je naaste omgeving, om jouw verhalen nog beter te kunnen duiden of ondersteunen. Je mag eventueel bij mij komen logeren om in alle rust en ruimte jouw verhalen te delen. Samen gaan we er alles aan doen om jouw verhaal zo aansprekend mogelijk op te schrijven, zodat jij optimaal van jouw boek kunt profiteren.

Een boek publiceren is dé manier om meer klanten te krijgen, je zichtbaarheid te vergroten en jezelf als expert in de markt te zetten. Ben jij er klaar voor? Dan hoor ik je graag!

Wil je meer lezen over mijn werkzaamheden als ghostwriter? Klik dan hier of bekijk mijn portfolio.

Gerelateerde blogs

Linda van 't Land, Van 't Land, Landidee, tekstschrijver, ghostwriter, copywriter, column, columnist, Landidee, magazine, tijdschrift, buitenleven, buitengebied, platteland, biodiversiteit, rust, zondagsrust, stilte

Eerlijk is eerlijk: ik ben overgevoelig voor geluid. Iemand een cracker of rauwe worteltjes horen eten vind ik geen probleem. Maar mensen die op een terras bellen met hun telefoon op de speaker, kinderen die in een restaurant filmpjes kijken op een iPad of luidruchtige mensen op een trampoline...

Linda van 't Land, Van 't Land, Landidee, tekstschrijver, ghostwriter, copywriter, column, columnist, Landidee, magazine, tijdschrift, buitenleven, buitengebied, platteland, biodiversiteit, verslonzen, pedicure, manicure, kapper, uiterlijk, crocs

“Als je me ziet verslonzen, dan moet je het eerlijk zeggen”, zegt de nieuwe buurvrouw bezorgd tegen me. We zitten samen op een bankje in het grind en kijken onder het dak van de oude hooiberg door naar de omringende weilanden. Nog niet zo lang geleden is ze van de stad naar het platteland verh...

Van 't Land, Linda van 't Land, Epe, tekstschrijver, copywriter, ghostwriter, interview, tekst, redigeren, social media, LinkedIn, blog

Je weet het dat belangrijk is om de wereld te laten zien wat je kunt en doet. Je wilt graag meer vertellen over je service, je dienstverlening en je product. Je zou social media heel graag zakelijk inzetten. Maar het ontbreekt je aan tijd, aan zin, aan inspiratie of aan schrijftalent o...